Consortium lanceert World Class Zero Emission Mobile Equipment Project

Read Time:2 Minute, 12 Second

Het World Class Zero Emission Mobile Equipment project is een samenwerkingsinitiatief van een consortium van bedrijven en kennisinstellingen gericht op de ontwikkeling van duurzame en emissievrije mobiele voertuigen. Dit innovatieve project wordt mogelijk gemaakt door het EFRO (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) en richt zich op belangrijke uitdagingen in de energietransitie, digitalisering en grondstoffentransitie.

De primaire doelstellingen van dit project zijn onder andere het ontwikkelen van modulaire en schaalbare technologie voor duurzame mobiele voertuigen, het aanjagen van innovatie in de zware mobiele industrie, het verbeteren van de waardeketen en circulariteit van batterijmodules en het bijdragen aan de reductie van CO₂-uitstoot in lijn met Nederlandse en Europese doelstellingen. Het project richt zich op het elimineren van CO₂-, NOx-, fijnstof- en geluidsemissies van zwaar mobiel materieel zoals Empty Container Handlers (ECH) en het Hooby Smalspoor.

Belangrijke partners in dit initiatief zijn

1) Hyster Yale Nederland BV: Leidt het project en maakt gebruik van zijn uitgebreide expertise in de ontwikkeling van mobiele apparatuur om innovatie in duurzame voertuigen te stimuleren.
2) Hobelman Halle BV: Een specialist in duurzame producten en mobiele apparatuur ,  die kan bijdragen in praktische toepassingen en oplossingen.
3) ACE Mobility (onderdeel van de HAN): De schakel tussen onderwijs gericht op automotive en industrie, met het faciliteren van kennisuitwisseling en onderzoeksinitiatieven.

4) Universiteit Twente: Gericht op geavanceerd onderzoek op het gebied van batterijtechnologie, circulariteit en duurzaamheid om emissievrije mobiele apparatuur te bevorderen.

De Universiteit Twente staat centraal in het succes van het project.  Innovatie wordt gestimuleerd door middel van onderzoek en ontwikkeling, wat decirculariteit en duurzaamheid bevordert en waarbij actief  kennis kan worden gedeeld binnen het consortium. De inspanningen van de universiteit omvatten het onderzoeken van nieuwe oplossingen en technologieën om duurzaamheid in de zware mobiele industrie te bevorderen, het onderzoeken van de circulariteit van batterijcomponenten om duurzame praktijken te bevorderen en het verspreiden van onderzoeksresultaten terwijl wordt samengewerkt met industriële partners om innovatieve oplossingen te implementeren.

Het project maakt gebruik van een uitgebreide onderzoeksmethodologie verdeeld in vier stappen om circulariteit van second-life batterijen te bereiken: voorbereiding op circulariteit, ontwikkeling van niet-destructieve inspectiemethoden, creëren van een beslissingsmatrixsysteem voor circulaire opties en ontwikkeling van slimme demontagesystemen. De huidige vooruitgang omvat de ontwikkeling en validatie van een generieke  “faalmodues en effectenanalyse” (FMEA), initieel onderzoek naar computertomografie en andere methoden om oude batterijen te evalueren, en de start van taken voor slimme demontage gericht op structurele complexiteit en automatiseringsbehoeften.

Het leiderschap en de toewijding van de Universiteit Twente op het gebied van duurzaamheid is  van cruciaal belang voor het bevorderen van de ontwikkeling van emissievrije mobiele apparatuur, waarmee een nieuwe standaard wordt gezet voor innovatie en milieuverantwoordelijkheid in de zware mobiele industrie.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post DYU kondigt zomerpromotie aan met speciale kortingen op elektrische fietsen
Next post De Complexiteit van Oudervervreemding en Cognitieve Dissonantie Onthuld: Een Uitgebreide Gids | Liberty Home Primary Care Facility